Friday, August 6, 2010

Ceritera My Besday

Adegan 1......
Jam pukul 11.55..."satgi besday aku besyerrr...
"
Jam dah pukul 12.10.."nape x da orang wish aku pon,diorang lupa kot"desis hati aku,sambil tangan ligat menekan papan kekunci,menyiapakan assigment yang kena submit.

Tiba- tiba pintu terbuka... "Sapa plak yang kacau kekusyukan aku,dia x tau ka aku tengah bagi tumpuan 150% depan laptop ni?.."marah aku dalam hati.
Dua orang kawan aku yang sehati sejiwa malu- malu kucing tengok aku.
Aku yang tengah kusyuk pon memang dah x leh tumpu perhatian,tapi wat control lagi,sambil tunggu apa budak berdua ni nak wat.
Tut,Cak,tut,cak...itulah adegan yang paling aku x tahan,kepala otak yang tengah pening terus gatal.

Alkisahnya,kawan aku berdua ni, iaitu Masyii and K.Sal main tut cak la plak.
"ingat aku bebudak 2 tahun ka?.." desis hati aku
"wat apa tu,mai masuk,nak cakap apa- apa ka?" tanyaku pada Masyii and K.Sal.
Lagi kelam kabut Masyii dan K.Sal,situasi bertukar jadi drama hindustan plak.K.Sal terus berlari berselindung disebalik langsir. Masyii plak lain cerita,terus sembunyi dalam almari.Sambil wat muka tersipu -sipu malu kat aku. Muka Masyii time tu macam pengantin baru, tengah tunggu sarung cincin.Perut aku dh ketaq, tahan gelak.

"loh,tu apasal nk tutup muka plak tu?"tanya aku macam tanya budak kecik,padahal k.Sal lagi tua dari aku.
"cakap le nak cakap apa?" aku gesa Masyii dan K.Sal cakap.
"K.Sal malu la.."balas K.Sal."Masyii kamu cakaplah." toleh K.Sal pada Masyii.
"K.Sal cakaplah" Masyii tolak pada K.Sal pulak.
"Kamu yang ajak datang tadi." balas K.Sal kepada Masyii.
Akibatnya,aku dh pening tengok sukan tarik tali kat dalam bilik aku.
"K.Sal better cakap sebelum nurul sambung keja..." balas aku muktamad.

K.Sal yang tadi tengah sembunyi di sebalik langsir terus duduk tepi aku,di atas katil. "nurul..huhu..k.sal malulah..."kata K.Sal sambil tutup muka ngan bantal tidor aku.
"K.Sal dah buat dh perangai sengal dan gatalnya."ngomel aku.
"Masyii kamu cakaplah." suruh K.Sal pada Masyii.
Masyi wat muka
don know,tapi still sembunyi dalam almari aku .
Lelama,K.Sal mengalah.Aku wat muka slumber,sambil tenung K.Sal yang baru nk buka mulut. "Alah,nurul tenung K.Sal,...malulah"
"Lah pulak,K.Sal cakap jer, nurul nak tengok sapa agi, kalau bukan K.Sal." balas aku.
Sambil tersenyum malu,K.Sal cakap ayat keramat yang dia nk cakap dari tadi
"Selamat Hari Jadi Nurul"
Disambut oleh Masyii "selamat hari jadi nurul".Muka k.Sal time tu memang x leh blah...haha.

"Masyii, cepatlah nyanyi,tadi kata nk nyanyi."K.Sal toleh kat Masyii.
Masyii masih lagi terperuk dalam almari aku, sembunyi di sebalik pintu almari,tak keluar,keluar.
Aku tambah, "K.Sal nyayi lagu versi english, Masyii nyanyi versi Korea".
"tengok tu, dia wat permintaan pulak" ngomel Masyii. Aku tengok K.Sal, "cepatlah K.Sal, nyanyi,nurul nak dengar." "K.Sal bleh nyanyi,tapi K.Sal malulah, nurul tolehlah belakang, jangan tengok K.Sal."
"x mau,nurul nak tengok gak" balas aku.
K.Sal terus tarik bantal aku,tutup muka.
"K.Sal nyanyi sambil tutup mukalah".
"Dh pulak." Aku terus amik bantal tidor aku dari K.Sal, dan paksa K.Sal nyanyi.
K.Sal dengan muka malu- malu , (macam aku ni laki jer), terus nyanyi.
" hepi birthdy to you,
hepi birthday to you,
hepi berthday to nurul......"
nyanyian K.Sal makin jauh aku dengar,nyanyian Masyii lak dengar sayup- sayup.
"dah makin pelan pulak volume radio ni."bisikku.

Aku senyum,huhu,lawak,hepi,terharu,(sob,sob),dan haru biru. Aku suruh nyanyi versi Korea.Siap bagi lirik agi.Sebab permintaan Birthday Gurl, Masyii and K.Sal pon nyanyi lagu hepi birthday versi Korea plak.
"Sedap jugak suara budak berdua ni,tapi lirik lintang pukang."bisik aku.
Aku pon suruh nyanyi lagi sekali,kali ni aku pon join group accapella K.Sal and Masyii.


새일 축하합니다

Saengil chukhahamnida

생일 축하합니다

Saengil chukhahamnida

사랑하는 <이름-/ >

Saranghaneun

생일 축하합니다

Saengil chukhahamnida


yehhhh,abes story.

Terima kasih,sebab sama-sama nyanyi lagu Hepi Birthday ngan Nurul,malam tadi.Spoting abes walaupun muka merah padam macam kena hembus cili powder.Siap ada adegan babak Hindustan,main tarik tali...mantop.


Tamat adegan 1....

Adegan 2....

Jam entah pukul berapa,aku tertidor kat bilik Masyii.Bila terjaga, aku yang tengah mamai,terus balik bilik.Kepala asyik pikir nak tidor.Sampai bilik,aku tengok bilik roomate aku Wana and Yana dah gelap.
"dah tidoq rupanya,bukan awal agi ka... "desis aku

Disebabkan jam dalam bilik aku baru biol. Jadi bila masuk bilik,aku mesti Lost In Time,(Jam hadiah birthday tahun lepas).Minta maaf bebanyak kat Masyii,Yana dan K.sal sebab tak jaga lek lok jam tu. Kita kena terima qada dan qadar,jam tu mati semalam. MINA KOMENE......

Mata tetiba segar,sebab baru gosok gigi,jadi aku pon onlinelah.Tetiba nampak nota kat tepi gambar JYJ( Jejung,Yoochun,Junsu).
Nak cita juga.
"Eh,ada kad wish Hepi birthday"desis hati aku. Dah agak dh sapa, klau dh bebelit lidah aku nk kena baca bahasa korea, mestilah Wana,pengirim kad ni. Sekali lagi,terharu,sob,sob, "Wana,terima kasih". Cakap dalam hati je,sebab diorang dah tidor.

Aku pon,sambung online.
Baru nak layan DBSK,K.Yana menapak masuk,sambil muka merah,sebab nangis dan terus peluk aku."nurul.......sob,sob".
Aku yang terpinga-pinga terus layan K.Yana yang tengah emo.
"putus cinta ka? sakit ka?." fikirku.
K.Yana sambil menangis wish kat aku "Hepi Birthday Nurul...sob,sob,sob." sambil sapu air mata yang meleleh.
Aku memang tak tau nak wat apa,bluuurrrr.
"stabil ke tak K.Yana ni,tengah malam buta boleh wat adegan jejak kasih pulak."ngomel aku lagi.
Sambil menangis K.Yana sambung agi" Selamat Hari Lahir,sob,sob,sob,semoga sob,sob panjang umur".

Aku tengok Wana.Explanation please!!!! "dekat MPH tadi dia dh memang blurr sangat,sorang pon dia x layan,asyik ajak aku balik ja" balas Wana.
Otak aku still tak dapat connect keblurran K.Yana dengan adegan nangis K.Yana.
"tak kan rindu kat aku kot,tiap- tiap hari jumpa" fikirku lagi.
Dengan air mata masih mengalir,K.Yana sambung cerita Wana.
" tadi tengok Noni sambut birthday Yaya,terus K.Yana teringat kat nurul.Ingat nak simpan wish esok, tak nak wish malam ni,tapi K.Yana tak tahan."
"ooooh...sebab tu,cian K.Yana." desis aku.
Sebab birthday aku,K.Yana pulak yang nangis.
Kira tangisan K.Yana time tu aku leh kata agak sama dengan tangisan Ajumma yang tengah serabut dan nangis cari Yoo Eun yang hilang kat shopping complex. Aku pulak pegang watak Siwon,menenangkan K.Yana.
huhuu...

tamat adegan 2...

Nurul nak cakap terima kasih bebanyak, sebab ingatkan nurul pasal Friendship dan Happiness.Sebelum masuk U,hari lahir bagi nurul selalunya macam hari-hari biasa,dibiarkan belalu sepi.No Feeling.Skarang dah lain,baruku tahu penting juga Hari Lahir ni.TERIMA KASIH sekali lagi untuk K.Sal,Masyii,K.Yana dan Wana. Nurul sayang semua.........

1 comment: