Wednesday, June 16, 2010

Cinta Hatiku...




Assalamualaikum...
Green Rose
,bunga banyak ubah hidup nurul, ya ampun ayat tak bleh blah...
nurul kenal bunga ni waktu tengok drama korea "Green Rose".
Bagi nurul Green Rose tersirat banyak erti:
  • ketabahan
  • semangat
  • cita cita tinggi
  • ketenangan.
  • kesungguhan





Sekarang nak story history bunga ni. Green Rose muncul pertengahan 18 century,dah lama dah, bukan spesis baru. Nama lain China Rose, sebab menurut sejarah dia dikatakan berasal dari China. Bila bunga Green Rose dibawa belayar ke Paris, bunga ni telah dikutuk habis habisan oleh orang Paris. " little monster or error of nature" gelaran diberi....cian nyerr bunga favorite aku kena kutuk. Oleh kerana Green Rose tabah, setabah namanya, maka ia berjaya menonjolkan diri di kalangan rose- rose yang lain. Begitulah cerita ketabahan Green Rose menempa nama di persada antarabangsa, sekaligus membuatkan nurul minat kat dia...


Maksud di sebalik Green Rose

:
  • romantic
  • semangat untuk berjaya terutama dalam perniagaan
  • sukakan kebaikan
  • cemburu
nurul gila korea pon sebab Green Rose.Paling best sebab warna bunga ni hijau.Bunga ni tak da yang istimewa pon,tapi bagi nurul bunga ni bunga tercantik nurul pernah tengok, sambil berangan micky bagi green rose kat aku..haha

post ni nak promote bunga kegemaran aku jer...
tercapai juga hajat dihati nak promote bunga kegemaran .....

1 comment:

  1. Assalaamu'alaikum de Nur :)
    Oooh, jd Green Rose itu benar2 ada ya (at least pernah ada di dunia)
    Aku kira green rose itu perumpamaan sebagai bunga yang hanya ada di syurga...
    Aku juga suka sangat drama Green Rose... sampai - sampai Ost.nya paling melekat "Andwaendago...." menyentuh sangat. (Mian, aku tak pandai bahasa Melayu)

    ReplyDelete