Tuesday, June 15, 2010

Terima Kasih YA ALLAH....

Bukan tak pernah amik exam, dah banyak kali amik. Selama ni tak masalah pon.Tak rasa pelik camni...aduih sungguh tak pernah rasa macam ni.

Nak pendek cerita, tadi masa masuk dewan exam, buka ja paper,soalan bukan main senang. Aku dah tersenyum sampai nampak gigi.. senyum confident.Tapi tuhan Maha Kuasa, sebab Nurul Izati terlalu confident nak jawab exam, terjadilah peristiwa yang tak pernah terlintas dan tak pernah terfikir.

Aku terlalu tumpu jawab soalan karangan, 1 jam terkebil kebil tengok soalan esei, akibatnya terlupa ada 3 soalan esei pendek dan soalan objektif Tak Jawab Lagi...

Ya Allah, dalam hati ketaq.."Ya Allah Ya Tuhanku, kau sempatkanlah hambamu menjawab soalan ini, Ya Allah". Pen yang menari kat kertas dah tak tau kt mana, tulisan dh kalah cakar ayam, nak sambung menulis tapi, badan aku dah berada dalam keadaan sympetatic , terkejut, ketaq, berpeluh. Tangan ketaq sampai tak boleh tulis, ada 3 kali aku terlepas pen. Tak tau nak cakap,pendek kata aku dah tak boleh menulis.

Dalam masa 30 minit aku pecut secepat munkin jawab 3 soalan esei pendek dan objektif. Tuhan masih sayang kat aku, itu ja yang aku fikir, akhirnya aku dapat habiskan juga. Alhamdullillah,tapi tulisan wasallam,hanya aku yang paham kot...minta maaf bebanyak cikgu.

Tuhan menguji kita dalam pelbagai cara, kejadian yang berlaku tadi salah aku sebab berlagak sangat, confident terlebih. Walaupun kejadian ini nampak kecik, tapi bagi aku, peperiksaan Bahasa Melayu Kerjaya tak akan aku lupa. Aku sangat bersyukur dapat habiskan soalan tadi walaupun aku tak berapa puas hati dengan persembahan aku.Bagi aku kejadian tadi merupakan Ujian Allah kat aku, sebab berlagak sangat..padan muka aku.

Thank You Allah kerana memberi peluang pada hambamu menghabiskan menjawab soalan tadi, Terima Kasih Ya Allah...Terima Kasih Ya Allah.

No comments:

Post a Comment