Friday, December 30, 2011

Mai pakat Baca BuKu

Tik, tok, tik tok,, jam dinding aku berdetik, bilalah jam ni nak habes bateri???,apa punya soklan nurul oii. Tengok jam kat dinding ibarat tengok masa yang berlalu setiap saat, tetiba dah masuk STUDY WEEK!!!,what!!! Study Week. Time camni plak banyak godaan  mai,  movie baru, novel, ada plak ajak kuaq jejalan. Hadooiii!!!AKU NAK EXAM, tapi depa punya tawaran memang buat aku trus STUDY WEAK.

 


Nurullll Sabaq SAT jaaaa. memotivasikan diri sendiri

Memang diakui  banyak sangat godaan bila time study week ni.Sebab tu kena ada detail plan, kalau tak, pakai melingkuplah.Semua orang ada cara sendiri untuk study, tok sah nak ikot cara orang lain, cari cara study sendiri.

STYLE STUDY!!!
Ada yang kena dengaq lagu sambil study (aku tak paham comnor depa boleh ingat sambil dengaq lagu),


 ada jugak yang jenis study focus cam nak mampos, untuk  30 minit ja, lepas tu dia mula kacau orang. Masitah, kawan aku, memang perangai camni, tapi dia kacau sat ja, tut cak, tut cak, sambung study balik.

JANGAN TRY AKSI NI!!!

 memula dia ingat baling buku kat kepala boleh masuk semua ilmu, 
tapi
bila buku tu keluar kuasa Power Ranger.
maka hancurlah  otak dia sebab kena attack  kuasa  
ultraviolet halilintar

kot kalau tak suka baca buku, janganlah dok pikiaq nak buat macamni, 
dah parah benaq aku tengok.


 Ada plak yang terang tang tang tak study, yang dia tau exam ja (ni jenis genius),kawan aku Salbiyah memang spesis ni, jelessss gila kat dia. Kalau boleh dia nk setel semua paper in ONE DAY.

Ada yang kena dok tengah hutan, sunyi sepi, baru boleh study (aku punya style tu).

  tapi bila tempat sunyi ni, selalunya aku  akan TERtidoq. 



 memang aku bangun terus, cm kena elektrik.

 

Pening kot klau kena sergah camtu. Tapi aku terus sambung study, macam KARTUN gak cara aku study.
tidoq, jaga, sambung study, ngantuk, aku tidoq balik, terjaga, sambung study.
memang kartun betui hang ni nurul...

Kalau dah malas sangat nak pegang buku, pi lah cari kekawan yang tengah study, jgn kacau dia plak, tak pasal-pasal kena halau, duduk tepi dia senyap2, dan TADAH TELINGA ja, tak penat pon.

ye,ye, saya paham, lagi,lagi,lagi
memang boleh SKOR A ni.



 
baca buku ni, comform mata aku FRESH....siap tambah extra power.





Camna pon, study tetap study, nak tidoq sambil peluk buku ka, nak tungging kepala bawah, kaki naik atas kerr, ( kot kot boleh masuk, sebab otak dekat ngan buku), dah nama pon study week. Jangan buat malas sudah (walaupun kemalasaan tu 80%) . Orang kata kalau semua penyakit ada ubat, penyakit malas ja tak dak ubat, mampuih kalau kena.


 Jadual exam aku berturut turut...
 Advanced Research Method 5 Jan
Public Personnel Administration 7 Jan
Language for Occupational 8 Jan
Comparative Politics of the Muslim World 13 Jan


SELAMAT STUDY 
DAN 
SEMOGA SELAMAT MENJAWAB EXAM
mujur aku tak sampai tahap ni. Kaler rambut aku maintain hitam agi.




Parah benaq ni.!!!
sebab hari hari minum susu lembu
mesti baby ni confius dia anak sapa?....
Hehe

No comments:

Post a Comment