Thursday, December 8, 2011

Mikii APA CER?

Lepas bertungkus- lumus siapkan assignment, aku pon cari pendrive kesayangan, "mikii, mikii, (nama pendrive tu)mana kamu", cm panggil kucing plak,so comform pendrive tu tak menyahut sampai bebila, mata meliar mencari, tangan lincah menyelongkar beg satu persatu, TAPI, mikii tak jugak aku jumpa.

"sah tinggal kat lab computer" dalam hati berdetik, kepala mengangguk setuju.
Dalam hati dah ada ribut taufan tsunami, sebab takut orang curi Mikii aku.
Disebabkan darurat ,MP3 kesayangan jadi mangsa utk aku save assignment.

Lalu bermulalah epik pengembaraan Puteri Melati mencari Mikii, dengan bersusah payah Puteri Melati meredah bangunan bangunan konkrit dan hujan lebat semata mata untuk mencari Mikii. Walaupun basah kuyup dek hujan, akibat pakai payung patah, tapi perjalanan tetap diteruskan.

Akhirnya, sampai juga ke destinasi, dalam hati berdoa sesangat moga- moga jumpalah Mikii, tapi memang malang, sebab Mikii dah dikebas manusia yang bernama PENCURI.
Luluh, sayu, sedeh, nk nangis, kecewa, semua perasaan dh digaul sekali macam rojak.

Aku try sms kwn, kot- kot dia jumpa ,dalam hati berbunga harapan, tapi malang lagi, sebab dia kata " tak derr pon". Disebabkan aku tak leh hidup tanpa pendrive ,biasa lerr, student, jadi aku pon gi PC Fair yg kebetulan tgh berlangsung.

Maka pendrive ApaCer? dh jadi kepunyaan aku, harga RM20, 4 gig.
Tetiba kawan aku call, " nurul, ko beli pendrive kerr?"
"ahh kenapa?" aku jawab dgn perasaan heran bin pelik.
" wei, aku melawak jerr tadi, pendrive ko ada ngan aku " kawan aku bagi xplanation tanpa rasa bersalah.
"wei SORRY, beb, aku ingat nak main ngan ko" sambung kawan aku ag.
"ko tak payah cakap arr, aku dah beli pendrive dah pon", aku reply, dan aku off hanset. Dalam hati panas gila.

KENAPA AKU MARAH SANGAT:
1) Melawak tak kena GAYA.
Bagi aku melawak tak salah, tapi tengok keadaan dan tempat. Kalau melibatkan barang berharga macam barang kemas, kamera, laptop, pendrive ( walaupun org anggap benda ni tak berharga), aku nasihat tak payah nk melawak ler. Silap haribulan , tak pasal-pasal makan penampar. Nasib pendrive yg hilang, kalau laptop or kamera aku yang ko amik sembunyi, memang padahnya ko masuk lokap.
Seriously no Jokes!!!!

2) AKU DAH MEMBAZIR
Aku kena guna duit aku ,yang dah segan segan nk keluar dari mesin ATM, untuk beli pendrive, untuk ganti Mikii, yg aku sangka HILANG. RM20 TU munkin tak banyak untuk orang lain, tapi bagi aku, as student, RM2O ibarat KETUL EMAS . Dengan duit RM20 aku boleh guna untuk makan selama empat hari, yepp, setiap hari aku makan RM5 JERR, jimat punya pasal. Betapa sakitnyerrr hati aku time tu, MANA TAK NYERR, duit makan aku selama 4 hari melayang macam layang layang terputus tali.

kalau duit aku bnyak NI, laptop hilang pon aku boleh RELAX.

3) S.O.R.R.Y
Wah, senang ko cakap!! Menggelegak hati, panas dan berdesing telinga bila dengar ayat SORRY tu diucapkan.

Kenapa senang sangat orang cakap sorry ?
Tak da rasa bersalah kerr orang yang suka cakap SORRY ni ?
INGAT SORYY BOLEH SETTLE PROBLEM KERR?
HERAN BIN PELIK aku.

Buat salah, then say "sorry",
Tak buat keja, "sorry"
Hilangkan barang orang "sorry"
Copy paste assignment orang lain "sorry"
Tak datang discussion "sorry"
Tak datang meeting "sorry"

Pernah tak korang fikir AKIBAT BERcakap "sorry" ni. PERNAH TAK????
Ingat SORRY,tu boleh ganti RM20 aku yang dh terbang melayang?
Ingat SORRY tu leh turunkan temperature hati ku yang dh sama ngan kepanasan lahar Gunung Berapi Karakatua?
Ingat SORRY tu leh ganti duit MAKAN aku selama 4 HARI?
Boleh jalan lerr, aku memang x leh hidup ngan spesis manusia yang suka cakap SORRY tanpa rasa bersalah.
Bagi aku ayat sorry ni hanya buat temperature hati aku lagi tinggi , tunggu nak meletup.

So,apa aku buat untuk coolkan hati yang panazzz,aku keluar jejalan. Tengok masyarakat luar, memang boleh release STRESS dan duka di hati.

kalau budak comel camni cakap sorry, terus COOL,
sebab, nama pun "BUDAK"

Bukan aku ni jenis TAK PEMAAF, cuma aku x boleh terima kalau orang guna "SORRY" as solution untuk dia lepas dari KESALAHAN yg dia sendiri BUAT. At least, came out with solution, bukan hanya mengharapkan perkataan "SORRY".

No comments:

Post a Comment